Ahşap Boyama Dosyalık-1

İkeadan sık kullandığım dekupaj resimlerini organize etmek için iki adet ahşap dosyalık almıştım. Bunlardan ilkini paylaşmak istedim.
ahsap-boyama-dosyalik
Dosyalığı önce ponpon fırçayı ıslatarak turkuaz, mavi, lacivert, beyaz ve siyah renkte akrilikle boyadım. Kullanacağım resimler marin temalı olduğundan, objenin fon kısmının da okyanusu andırmasını istedim. Bunun için ise ıslak süngerin sebep olduğu kabarcıklardan faydalandım. Daha önce ponpon fırça ile çalışan arkadaşlarım ne demek istediğimi anlayacaktır. Hani şu cam boyarken olmasını istemediğimiz kabarcıklar:)
dekupaj-ahsap-boyama
Dekupaj resimlerinde görünen deniz canlılarını hamurla boyutlandırdım. Yine minyatür ahşap deniz canlılarını boyayarak objenin farklı noktalarına yapıştırdım.
ahsap-boyama-dekupaj
Dosyalığın ağız kısmına iki kınnap ipini birbirine sararak yapıştırdım. İç kısmına yine uygun renklerde dekupaj kağıtları yapıştırdım. Su bazlı vernikle vernikledim. Yalnız böyle dar objelerin iç kısmını çalışırken acaip zorlanıyorum. Fırça zor giriyor, fırça girse elim girmiyor. Hazırlanan kağıtlar mutlaka ya birazcık kısa ya da birazcık uzun oluyor. Delirmemek elde değil:) Bunun daha kolay bir yolu varsa, reca ederim söyleyin:)
ahsap-dosyalık
Dosyalıkların ikincisi ile en kısa zamanda görüşmek dileğiyle, hoşçakalın:)

Yorumlar

hobiblog dedi ki…
Çok şık olmuş, renk ve desenler harika, ellerine sağlık, sevgiler :))
Unknown dedi ki…
Tam mevsimlik, renkler, tema ve işçilik 10 numara. Ellerine sağlık canısı, hadi ötekini de bekliyorum :))
Nilgün Torunoğlu dedi ki…
Canım mutlaka biliyorsun ama kağıt ıslanınca genleşiyor. Fırçaya aldığın yapıştırıcıyı dekupajın altında da üstünde de tek yöne sür ve dekupaj kağıdının o yönünü birkeç milim kısa kes. Ben yine çok beğendim bu klasörü,ellerine sağlık. Çok özeniyorum ama hava çok sıcak elime boya alamıyorum :(
Unknown dedi ki…
Renklere bayıldım ellerine sağlık Bahar'cığım.Sevgilerimle..
Elisi Defteri dedi ki…
Bence de çok şık olmuş, ellerine sağlık. Gazetelik, dergilik, kalemlik gibi objelerde dediğin gibi gerçekten çok zor oluyor iç kısımları boyamak, kolay bir yolu varsa ben de sevinirim:))
Unknown dedi ki…
Çok güzel olmuş, ellerine sağlık. Sevgiler..
Lilith dedi ki…
bayıldım elinize sağlık:)
Unknown dedi ki…
güzel de öncesini de ekleseydin daha etkili olur du
sevgiler
Unknown dedi ki…
Bayıldım ya.nasıl da güzel kullanmışsın bilgini,sanatını.ellerine sağlık.
bahar006 dedi ki…
Hülya, çok teşekkür ederim, benden de sevgiler:)

Molam, deniz diye meelediğim belli oluyor mu:) Çok saol canım benim, ikincisi haftaya, öperim:)

Nilgün Ablacım, bu süper faideli püf noktası için çok teşekkürler, artık bu yöntemle yaparım ben de. Sıcaklar fena haklısın, çok teşekkürler, sevgiler:)

Mehtap Ablam, benden de sevgiler, çok teşekkürler:)

Füsuncum, çok teşekkürler. Nilgün Abla kağıtlar için güzel bir yol önermiş, denemekte fayda var. Boya için ise bence süper minik bir rulo lazım, başka bişey gelmiyor aklıma.

Esra'cım, çok teşekkür ederim, sevgiler:)

Lilith, çok teşekkürler:)

Havvacım, ham hallerinin fotolarını çekmeyi unuttum maalesef. Ama şu adresten görebilirsin.
http://www.ikea.com.tr/urundetay/50187340/knuff_dosyalik.aspx

Feyza'cım, çok teşekkür ederim, sevgiler:)
Unknown dedi ki…
Gerçekten çok hoş elinize sağlık.